2021. feb 19.

Stefánia - nem a szokványos módon

írta: Heqet09
Stefánia - nem a szokványos módon

Nagyon szeretjük a Stefániát, de sajnos nem volt itthon elég tojás, hogy jól telepakoljam a közepét.

Igy egy hirtelen ötlettől vezérelve és mivel soha nem voltam ellene az újításoknak, csirkemájat göngyöltem bacon szalonnába és a darált húsos masszát ezzel töltöttem meg. 

A fasírt alaphoz a következő alapanyagokat használtam : 

  • 0,5kg darált hús
  • 1 tojás
  • só, bors, őrölt piros paprika
  • petrezselyem zöldje apróra vágva
  • 3 gerezd fokhagyma, kis fej vöröshagyma reszelve
  • 1 áztatott zsemle jól kinyomkodva a vizet belőle 

alternatív megoldások:

  • zsemle helyett zsemlemorzsa vagy kukoricadara, amennyit felvesz
  • fűszerekkel bátran lehet kísérletezni pl medvehagyma, tárkony, kevés kakukkfű is szokott belekerülni

mindezeket alaposan összegyúrtam és a felét egy zsírpapírral kibélelt őzgerintformába egyengettem, majd sorban beleültettem a baconba tekert csirkemájakat. A májat előtte majorannával hintettem meg, Befedtem a maradék fasírtmasszával és irány a sütő. 200 fokon szoktam sütni, amíg a teteje szép pirosas kérget kap.

Tálalhatjuk bármilyen zöldésgkörettel, krumplipürével, sült burgonyával, de passzol hozzá a rizs, a bulgur vagy a hajdina is.

20201206_214315.jpg

 

 

 

Szólj hozzá

konyha csirkemáj bacon fasírt sültek reg-enoros recept