2021. már 06.

"Gombás-rét" - salátatorta

írta: Heqet09
"Gombás-rét" - salátatorta

20210101_113115.jpgEz a nagyon mutatós és kiadós, ugyanakkor pofonegyszerű salátatorta Oroszországból való. Elkészítésénél fontos szempont, hogy ami alulra kerül, a végén az lesz felül, tehát e szerint rétegezzük.

Hozzávalók:

  • Csirkemell (2db) - főzve
  • Sárgarépa (2db méretes) - egészben főzve
  • 4db közepes burgonya - héjában megfőzve
  • 6db kisebb csemegeuborka
  • 1 üveg gombakonzerv - ahol egészben vannak a gombafejek
  • 1 csokor zöldhagyma - csak a zöld részét használjuk fel
  • 1 csokor petrezselyemzöld - a fodroslevelű a legalkalmasabb
  • kb 20 dkg reszelt sajt - bármilyen lehet, én trappistával készítettem
  • majonéz (2db 380gr-os zacskós fogyott el)
  • só, bors

Egy jénait vagy egy kapcsos tortaformát átkenünk olajjal, majd kibélelünk folpack fóliával. 

Először a gombafejeket helyezzük bele, kalappal lefelé, jó sűrűn egymás mellé. Erre alkalmas bármilyen konzervgomba, lehetőség szerint azonban válasszunk minél apróbbakat, akkor jobban mutat majd a kompozíció. A gombafejek közé a mohafodrozatú petrezselyem leveleiből véletlenszerűen dugdosunk néhányat. Ezt követően a zöldhagyma zöldjét felkarikázzuk és összeaprítjuk a maradék petrezselyem zöldet is. Ezekkel megszórjuk a gombákat. Kevés majonézt csurgatunk rá vékony csíkokban. Én zacskós majonézt használtam és kivágtam a sarkát, hogy szép vékony sugárban nyomhassam ki a tartalmát.

A sajtot lereszeljük, ez lesz a következő réteg. Erre ismét majonézt csurgatunk, rácsozva, hogy jusson mindenhová. Ennek a tetejére reszeljük a megfőtt répákat, amit kicsit sózunk, borsozunk. A répa tetejére jön a korábban megfőzött, kihűtött és apró kockákra vágott csirkemell (én a mellet úgy főztem elő, hogy a vízben feloldottam egy leveskockát). Erre aztán bőségesen juttatunk a majonézből, nem baj, ha egy kevés alá is csorog. A következő az apróra vágott csemegeuborka lesz. Hosszában négy részre vágtam és úgy szeleteltem föl.

138635579_235159738122654_3396223361157692744_n.jpg

Legvégül a héjában főtt krumplit is lereszeljük és elkeverjük aprított petrezselyemzölddel, majonézzel, sóval, borssal, majd ezt is ráhalmozzuk a többi hozzávalóra. Szépen elsímítjuk a tetejét és a folpack kilógó széleivel betakarjuk.

Egy éjszakára hűtőbe tesszük, másnap fogyasztás előtt kiborítjuk egy tálra vagy tálcára, lehúzzuk róla a fóliát és a szélét tetszés szerint díszítjük. Tálalásnál, mint a tortát szeletelhetjük. Önmagában is egy teljesértékű fogás, de főként ünnepi asztalok dísze lehet sültek mellé.

132959994_401007094657798_426157829693030444_n.jpg

Szólj hozzá

saláta konyha gombás majonézes ünnepi fogás salátatorta