2022. már 31.

Kert rendezgetés

írta: Heqet09
Kert rendezgetés

Nyakunkon a tavasz - végre!

Itt volt az ideje, hogy kicsit rendbe szedjem az első udvart is. A diófa leveleit nem szedtük össze ősszel, még nem tudtam, mit fogok vele csinálni. A minap olvastam, hogy bár nem javasolják a diófa levelet a komposzt közé keverni, de ha külön összegyűjtjük, akkor 9 hónap elteltével alkalmassá válik rá. Így hétvégén elkészült a diófalevél komposztáló, ahova be is hordtam az összegereblyézett leveleket. 8 darab 140 cm-es szőlőkaró és nemi csibedrót szükségeltetett hozzá. A karókat 30-35 cm mélyen helyeztem a talajba,a csibedrót 1 méteres. Minden karóhoz három, négy helyen néhány centis drótdarabkával rögzítettem a hálót. Praktikussági okokból a diófa közvetlen szomszédságába telepítettem, így majd ősszel egy részét össze sem kell gyűjteni, egyszerűen csak bepotyognak a helyükre.

img_20220320_085347.jpg

 img_20220320_085328.jpg

Közben alakul a virágoskert is. A már korábban előkészített területre folytattam a növények áttelepítését, valamint a korábbi hely fölásását. Azon a részen meg fogom szüntetni a virágoskertet, ám a már bimbós nárciszokat és jácintokat most már megvárom, míg az eredeti helyükön levirágzanak. Sajnos a kis fonott kerítés még nem készült el teljes hosszában, mivel az erre a célra használt lemetszett szőlővesszők elég hamar elkoptak. Gondolkodom azon, hogy esetleg az utak mellől, fűzfákról hozok haza hosszú hajtásokat és azzal talán sikerül majd befejezni azt is. Bár, így is elég csinos már! 
img_20220320_085423.jpg

A terv a későbbiekben az lesz a kiüresedő virágoskerttel, hogy fügét ültetek ide. Sőt, az egész első udvart tele szeretném pakolni mindenféle cserjével, fával. Túl nagy az árnyék nélküli terület jelenleg, a nyári forróságban nem túl kellemes, nincs semmi hűvösebb hely. 

img_20220320_085434.jpg

Csak most, az átültetés kapcsán láttam, milyen sok virághagymám van, és szerte az udvar egyéb részeiről még ki sem szedegettem, szóval lehet gondolkodni, azok majd a későbbiek folyamán hova kerülnek. Mondják, hogy ezeknek a virágoknak a hagymáit iskoláztatni kell, azaz, amikor az iskolának vége ( júniusban), akkor fel kell szedni és szeptemberben (amikor kezdődik az iskola) újra földbe kell helyezni, addig pihennek, nyári szüneten vannak. Én a korábbi években nem szedegettem föl a hagymákat, hagytam szépen a helyükön. Biztosan ez is közrejátszik benne, hogy özön, különféle nagyságú gumók vannak egy kupacban. Közben a jácintok is elkezdtek virágba borulni.

img_20220320_085536.jpg

Sajnos a vízhiányos tél után a tavasz első hónapja sem hozott csapadékot, ez szemmel láthatóan érzékelhető a növényeken. A locsolás még nem túl jó ötlet ilyenkor, mert reggelente néha elég komoly fagyok vannak. Így csak abban bízhatunk, hogy előbb-utóbb megérkezik a várva várt eső is.

Szólj hozzá

virágok kert diófa komposzt