2022. feb 23.

Csokis muffin

írta: Heqet09
Csokis muffin

8519.jpgNagyon sokszor szerettem volna muffint sütni.

Aztán, hogy miért nem vettem soha muffin sütőt, nos erre a kérdésre soha nem tudtam a választ. De karácsonyra kaptam, így már nincs akadálya, hogy kipróbáljam ezt a nagyon egyszerű, ugyanakkor rengeteg változatban elkészíthető süteményt.

A csokis muffinhoz a következő hozzávalókat kell előkészíteni:

  • 2 darab tojás (én L-es méretűt használok)
  • 20 dkg kristálycukor
  • 1 csg vaníliás cukor ezeket kihabosítottam

egy másik tálba

  • 20 dkg liszt (általános finomliszt)
  • 5 dkg kakaópor
  • 1 csg sütőpor   összekevertem

 

  • 5 dkg margarint felolvasztva a tojásos keverékhez adtam, majd beleöntöttem a lisztes keveréket is végül

 

  • 2 dl tej (1,5%-os) hozzáadásával gépi habverővel egyneműsítettem.

A muffinsütő formákba papírkosarat tettem és ebbe kanalaztam a kakaós masszát úgy, hogy a papírkosárka kb 2/3 részig teljen meg.

Előmelegített sütőben 25 perc alatt ( tűpróba!) megsült. Ebből a mennyiségből 20 darab sütemény készült.

Energiatartalma 270kcal/100gr 

8524.jpg

Szólj hozzá

konyha gyors muffin sütemény Egyszerű