2022. feb 18.

Olívás, fokhagymás cipócskák

írta: Heqet09
Olívás, fokhagymás cipócskák

Bár a tartóban még árválkodott néhány szeletre való kenyér, valami friss péksütire vágytunk, valami fokhagymásra. Nem akartam túlbonyolítani a dolgot, így született meg a cipócska gondolata.

fb_img_1645213772963.jpg

Tésztájához felhasználtam:

  • 500 gr liszt
  • 3dl víz
  • 1 csg szárított élesztő
  • 1 ek só

A fentiekből egy aránylag puha tésztát gyúrtam. 

  • 2 ek olívaolajba
  • 6 jó nagy gerezd fokhagymát belereszeltem

Ebből a keverékből egy evőkanálra valót hozzágyúrtam a tésztához, majd letakarva eltettem keleszteni.

Kb 1 óra elteltével a megkelt tésztát 4 részre osztottam, lapos cipókat formáltam belőlük, egy vízszintes és egy függőleges vágást ejtettem rajtuk, melybe szintén az olajos, fokhagymás keverékből tettem egy keveset. Végül kis rozmaring ágakkal fokoztam az ízt.

Amíg a sütő bemelegedett 220 fokra, papírral bélelt tepsibe tettem a tűzhely tetejére.

fb_img_1645213796792.jpg

Kb 30 perc alatt sültek meg, közben néha kevés vizet locsoltam rájuk.

Egyenként 20 dekásak lettek, egy darab kalóriatartalma 492 kcal. Egy igazi energiabomba, és bár igyekeztünk, de nagyon nem sikerült visszafogjuk magunkat, hogy fel ne faljuk még melegében.

fb_img_1645213783282.jpg

Szólj hozzá

konyha kelt tészta Fokhagyma Olíva Cipó Péksüti