2022. feb 23.

Ubis céklasaláta tonhallal

írta: Heqet09
Ubis céklasaláta tonhallal

Nagy rajongója vagyok az orosz konyhának, és mint tudjuk, náluk a cékla rendszeresen előfordul az ételekben, valamint a salátáik is igen sokfélék és változatosak.

Az idén is nagyon szép termést produkált a cékla a kertemben, melynek csak egy részét szedtem fel ősszel, a többit bent hagytam a földben és kellően vastag réteg káposztalevéllel takartam, így nem fagyott el és még mindig frissen tudom felhasználni. A káposztalevél takarás egyébként teljesen spontán jött, amikor savanyúkáposztának való fejeket szedtem fel még az ősszel, nem akartam fölösleges növényi részeket bevinni a konyhába, így ott a kertben azon nyomban megszabadítottam a fejeket a fölösleges külső levelektől, Aztán, mivel elég nagy mennyiség jött össze, rögtön be is fedtem velük a még földben lévő céklát, paszternákot, sárgarépát. A művelet hatásos volt, a mai napig friss zöldségeket tudok felhasználni a főzőcskézéseimhez.

A mai salátánkhoz 

  • 240 gr főtt céklát
  • 240 gr csemegeuborkát

nagy lyukú reszelőn lereszeltem és hozzáadtam

  • 100 gr eredeti orosz majonézt ( természetesen itthonival helyettesíthető)
  • kb fél mokkáskanál sót , de ez ízlés kérdése illetve függ a cékla cukortartalmától is

Jól összekeverve a hozzávalókat már így is egy csodás ízvilágú salátát kapunk, ám úgy gondoltam, kissé még tartalmasabbá tehetem egy kis tonhal konzervvel, így került bele

  • egy doboz Marinna tonhal konzerv is

Ezt is jól belekevertem, és néhány órára hűtőbe tettem, így az ízek is tökéletesen összeértek. 

Energiatartalom 100 gr termékben: 115kcal

9343.jpg

Szólj hozzá

saláta konyha zöldség majonézes csemegeuborka Cékla Tonhal