2022. feb 23.

Ébredező konyhakert

írta: Heqet09
Ébredező konyhakert

fokhagyma és hagyma duggatás

Az idén korán érkezett a tavasz! 

A február az átlagosnál jóval melegebbet viszont csapadék tekintetében jelentősen kevesebbet adott. A kellemes hőmérsékletben nincs az a kertészkedő, akinek ne zizegne már minden porcikája, hogy kint tevékenykedjen. Így voltam én is ezzel és február közepén eldugdostam a tavaszi fokhagymát és vetettem két sor spenótót is azokból a magokból, amiket tavaly szedtem a saját termésből.

Örömmel láttam, hogy az ősszel duggatott fokhagyma szépen fejlődik és amiket tavaly földben hagytam, azok is már csinos kis bokrokat alkotnak.

9335.jpg

9337.jpg

Őszi fokhagymából kb 450 bulbilliből nevelt egycikkes fej került duggatásra, tavasziból pedig kb 600 darab. Ez a bulbilli fokhagyma tavalyelőtt került hozzám. A tavasszal eldugott hagymacikkelyek nyárára magszárat növesztettek, melyek végén a virágzatban apró fokhagyma magok fejlődtek. Ezeket még azon az őszön elszórtam a földbe és tavaly nyáron szedtem fel az egycikkelyű fejeket, melyeket tavaly ősszel elduggattam. Kíváncsian várom, hogy az idén milyen hagyma fog belőle fejlődni!

Vöröshagymából eddig még nem sikerült dughagymát neveljek, így ezeket mindig üzletből szerzem be. Kerek vöröshagymát, sonkahagymát, fehér hagymát és lilahagymát vettem az idén is, mint az eddigi években már rendszeresen és négy ágyást készítettem elő 4-4 sorral, soronként kb 70 dughagyma került a földbe egymástól nagyjából 15 centiméteres távolságokra.

9333.jpg

Úgy tervezem, hogy az ágyások közét szalmával fogom takarni, és amikor majd már a föld is kezd átmelegedni és kidugják hajtásaikat a hagymák, akkor a sorok közét is megszórom szalmával, fűnyesedékkel. Ennek legnagyobb haszna abban lesz, hogy a nedvességet jól megtartja, így a talaj kiszáradásától nem kell annyira tartani. Továbbá számítok rá, hogy apránként a talajtakarásként használt anyagok beépülnek a kert földjébe, javítva annak minőségét. Már alig várom, hogy folytathassam a munkálatokat!

Szólj hozzá

kert ültetés Fokhagyma Hagyma