2021. máj 21.

Paradicsomos húsgombóc

írta: Heqet09
Paradicsomos húsgombóc

188509628_151677950306104_4561911785044833252_n.jpgParadicsomos húsgombócot nálunk csak nagy mennyiségben érdemes készíteni. A töltött paprika mintájára készül, de mivel nem nagyon szeretjük a főtt paprikát, így a gombócok csak "kopaszon" szoktak a mártásban csücsülni.

Hozzávalók:

  • 70 dkg darált hús
  • 125gr (egy zacsi) rizs
  • 1 tojás
  • 1,5 liter házi paradicsomlé
  • 3 ek zsír
  • 2 ek liszt
  • cukor ízlés szerint Regenorozók eritrittel édesíthetik
  • só, bors, őrölt pirospaprika

Elkészítés:

A zacskós rizst megfőzöm és hűlni hagyom. A darált húsba alaposan elkeverem a tojást, a sót és a borsot valamint egy kevés pirospaprikát. Ha a rizs kihűlt, az is megy bele és azzal is jól átforgatom a gombócnak valót.

A zsírt felhevítem és a lisztet beletéve világos rántást készítek, melyet a házi paradicsomlével öntök fel folyamatos keverés mellett, nehogy csomós maradjon. Ilyenkor leveszem a gáztűzhelyről. 

Amikor szépen felhígítottam a rántást, visszateszem a tűzre, s forrásig melegítem, ízlés szerint rakok hozzá cukrot (mi édesen szeretjük a mártást). Közben elkészítem a gombócokat, nem túl nagyra, de nem is túl apróra. Kb félúton a pingpong labda és a teniszlabda között . :)

Amikor már gőzölög a paradicsommártás, egyesével beleengedem a gombócokat, nagyon kis lángot hagyok csak alatta, vagy vastag lángelosztót teszek az edény alá, nehogy odaégjen. Kb 25 percig szoktam így nagyon óvatosan főzni és már készen is van.

 

 

Szólj hozzá

konyha paradicsom húsgombóc reg-enoros recept