2021. máj 26.

Puliszka - az első próbálkozás

írta: Heqet09
Puliszka - az első próbálkozás

img_20210525_195947.jpgSokszor kacérkodtam már a gondolattal, hogy egyszer csinálok puliszkát, mert apukám annak idején ódákat zengett róla, hogy micsoda finom eledel  pláne egy kis pirította szalonnával, tejföllel leöntve és túróval megszórva.

Az alaprecept nagyon egyszerű:

  • 4,5 dl víz
  • 20 dkg kukoricaliszt
  • 1 teáskanál só
  • 2 dkg vaj
  • ízlés szerint szalonna, tejföl és túró (juhtúróval a legfinomabb)

Én egy jó mély serpenyőbe tettem föl a vizet forrni, és beletettem a sót is. A kukoricalisztet folyamatos keverés mellett adtam a forrásban lévő vízhez, ne legyen csomós. Majd nagyon tartalék lángra állítottam a tűzhelyet, sőt egy öntött vas alátétet is raktam a serpenyő alá. Így szép kényelmesen kavargattam, mígnem a nokedli tésztánál sűrűbb állagúvá vált. Ekkor adtam hozzá a 2 dkg vajat, melyet jól elkevertem benne. Kerámiatálba öntöttem a tésztát és kihűtöttem.
 Közben elmostam a serpenyőt, és abban pirítottam meg a szalonnát, majd kivettem, s maradék zsírba kanállal beleszaggattam a puliszka tésztát. A galuskák mindkét oldalát aranysárgára sütöttem. 
   Tálaláskor tejfölt folyattam rá, megszórtam túróval, majd néhány pirított szalonnakockával tettem az ízélményt teljessé.

Szólj hozzá

konyha puliszka kukoricaliszt