2021. már 09.

Sárgadinnye lekvár

írta: Heqet09
Sárgadinnye lekvár

a nyár üdítő íze üvegbe zárva

A sárgadinnye nem csak csodás, hűsítő íze miatt közkedvelt. Élettani hatásai is kiemelkedőek.

Tápértéke a következő tápanyagokban rejlik: kalcium, foszfor, vas, nátrium, kálium, magnézium, réz, cink és króm, A-vitamin, tiamin, folsav és C-vitamin  Minden gyulladásos és lázas betegségre kiváló, de igen jó hatást fejt ki különféle bélgyulladások esetén is. Jótékony hatással van az immunrendszer erősítésére, a veseműködést élénkíti, de pl a köszvény, a reuma és az epekő egyik legjobb ellenszere is. Magas szénhidráttartalma miatt akár a főétkezést is ki lehet vele váltani. Cukorbetegek csak kis mennyiségben fogyasszák, mert igen magas a cukortartalma.

.Mivel nyáron elég szépen termett a kertben változatos fajtákban, így gondoltam, ezt a kellemes ízt tartalékolom télire is. Így született meg a sárgadinnye lekvár ötlete.20200805_163349.jpg

Az elkészítéséhez nem kellett túl sok fantázia, hagyományosan a következő menetrendet követtem:

  • kb 2 és fél kg tiszta dinnyehús
  • 2 csg dzsemfix 3:1
  • 70dkg cukor

20200818_165532.jpg

A dinnyehúst fekockáztam és feltettem főni. Amikor már rottyant egyet, hozzáadtam a cukorba kevert dzsemfixet és készre főztem. Mivel a srácok nem szeretik, ha darabos a lekvár, össze is turmixoltam és még forrón sterilizált üvegekbe töltöttem. 

20200820_061626.jpg

Szólj hozzá

konyha kert lekvár sárgadinnye