2021. már 16.

Családi kedvenc - a piskóta tekercs

írta: Heqet09
Családi kedvenc - a piskóta tekercs

Ezt a receptet még az anyukámtól tanultam. Bármilyen családi esemény is volt, el nem maradhatott a piskóta tekercs. Annak ellenére sem, hogy neki még jó darabig nem volt gépi habverője, így a nagy vájdlingban kézi munkával habosítottuk fel a hozzávalókat, nem kis munkával. Pláne, amikor nem is egy-két rúd készült belőle.

20170214_195952.jpgAnyu soha nem gagyizta túl a piskóta készítését, én épp úgy csinálom, ahogyan ő szokta, tehát mindig elcsodálkozom a különféle recepteket olvasva, hogy külön választják a sárgáját és a fehérjét. Lehetséges, hogy némi különbség van a két eljárás között, de ízben az anyué mindig is verhetetlen volt.

Így az én receptem a következő:

  • 6db tojás
  • 6 evőkanál cukor  

ezeket habosra keverem ( természetesen most már gépi habverővel :) )

  • 6 evőkanál liszt melybe
  • fél csomag sütőport elkeverek

És ezt szépen óvatosan beleszitálom a tojás, cukor keverékébe. Keverőlapáttal csomómentes elegyet képezek belőlük.

A sütőt 180 fokra előmelegítem, a masszát sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm és kb 25 perc alatt (tűpróba!) készre sütöm. Amikor már a tűpróba sikeres és a süti színe gyönyörű aranysárga, kiveszem a sütőből és kiborítom egy tiszta konyharuhára, majd azonnal a konyharuha segítségével feltekerem és egy darabig úgy is hagyom. Így nem fog megrepedni a tésztánk.

20170214_203639.jpg

Amikor már kezd kihűlni, kigöngyölköm és megkenem házi baracklekvárral(!!!) mert nálunk az a nyerő a piskótatekercshez. Természetesen bármely más gyümölcsíz vagy akár vajas krém, nutella is megteszi. Ki, hogyan szereti.

Ezt követően kb 5 perc után el szoktam tűnődni, hogy valójában sütöttem-e bármit is, mert még a morzsa is eltűnik a tányérról.

img_20150404_182535.jpg

Szólj hozzá

konyha sütemény piskótatekercs