2021. ápr 06.

Sajtos-medvehagymás hajtovány

írta: Heqet09
Sajtos-medvehagymás hajtovány

20210406_185851.jpgKétségkívül ez a tavasz legszebb időszaka (kivéve, amikor esik a hó április 6-án, s a tél még egy utolsó próbálkozással akarja tudtunkra adni, hogy nem szabad elfelejtenünk), amikor akár 3 nap alatt virágba borul a természet.

A lassan zöldellő erdők aljában már ott csoportosulnak a csodálatos medvehagymák, s kínálják magukat, hogy minél többféle módon hasznosítsuk őket a gasztronómiában.20210405_134344.jpg

A múlt alkalommal a medvehagyma jótékony tulajdonságai mellett a krémleves receptjét írtam le https://hazvezetokk.blog.hu/2021/03/21/medvehagyma_a_tavaszi_meregtelenito, most jöjjön egy igazi finomság, amit a nap bármely szakában kedvünkre nasizhatunk.

Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 1 csg szárított élesztő vagy 25gr a hagyományosból
  • 1 tojás
  • 2 teáskanál só
  • 1 evőkanál olvasztott zsír
  • 3 dl langyos tej
  • csipetnyi cukor

A töltelékhez :

  • jó nagy csokor medvehagyma, melyet apróra vágunk
  • 3 db tömlős natúr krémsajt

A tetejére:

  • 1 db tojás, amivel megkenjük
  • reszelt sajt, amennyi jól esik

A hozzávalókból klasszikusan elkészítjük a kelt tésztát és langyos helyen hagyjuk, hogy a duplájára keljen. Közben a krémsajtot elkeverjük az aprított medvehagymával Amíg kel a tésztánk, elkészítjük a vacsorát ( nálunk ma gyros tál volt, és épp belefért az időbe :D )20210406_164906.jpg

Egy órányi idő alatt már kb kétszeresére nőtt a tészta, így kivettem a tálból, s három részre vágtam, mert így könnyebb dolgozni vele. Téglalap formára nyújtottam és mindhárom lapot megkenegettem a töltelékkel,20210406_174454.jpg feltekertem , majd trapézformákat vágtam belőle. Ezeket aztán sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem, miközben a sütőt bekapcsoltam, hogy előmelegítsem, 180 fokra. Addig  a gáztűzhely tetején pihent még egy kicsit a tészta, amit lekentem egy felvert tojással és megszórtam füstölt sajttal. 

Kb 20-25 perc alatt sült készre a hajtoványom, miközben a konyhát belengte a nagyon finom jellegzetes medvehagyma illat. received_881260392443119.jpeg

 

Sok szeretettel ajánlom elkészítését!

Küldjetek képet, ha megsütöttétek!

Szólj hozzá

konyha sajt medvehagyma sütemény